BERG-MARKETING.DK
indhold
  index-oversigt
 
Valg af analyseinstitut

 

valg af analyseinstitutKonkurrencen er intens mellem analyseinstitutterne. Om man skal vælge et af de store institutter (AC Nielsen AIM, Gallup, Vilstrup eller GfK) eller et af de mange mindre institutter, kan der ikke gives nogen klar anbefaling af.
Det afhænger en lille smule af kemi i samarbejdet, noget af pris og noget af, hvilke ressourcer man vil have adgang til. Den største forskning i nye metoder gennemføres af de store, den laveste pris til visse undersøgelser får man hos de små.
Normalt kan man mht troværdighed og seriøsitet stole på dem allesammen. Selvjustitsen i branchen - og kundernes indsigt - er stor og en "for smart" analysevirksomhed vil næppe leve længe.
Men selvfølgelig kan der være forskel mht den rådgivning (læs engagement) instituttet stiller op med. Så det er ikke et dårligt råd at være kritisk. Stil spørgsmål om kvaliteten, om ressourcer og prøv at fornem den ansvarliges engagement. Og brug den sunde fornuft ved vurderingen af, om man ved den foreslåede metode kan få et brugbart (="sandt") svar.
Gå eventuelt ind på branchens eget site og få ad den vej yderligere informationer om de (større) institutter, der er medlem af FMD.

© Indholdet på disse sider må gengives med kildeangivelse og link. URL: www.berg-marketing.dk