BERG-MARKETING.DK
indhold
  index-oversigt
 
Reklameforbruget

 

Dansk Oplagskontrol kortlægger hvert år det totale reklameforbrug i Danmark. Bag undersøgelsen står en stor række sponsorer fra medier og brancheforeninger, og undersøgelsen er udarbejdet under medvirken af professor ekon. dr. Flemming Hansen. Bare som "appetitvækker" vises her Dansk Oplagskontrol's "Reklameforbrugsundersøgelsen" fra årene 2004 til 2007:

 

De ufordelte produktions- og administrationsomkostninger på godt 5 mia kr. i 2007 er ikke mindst reklamebureauernes arbejde med at at udforme og producere reklameaktiviteterne.
Så totalt kommer vi op på ca. 29 mia. danske kroner til reklame i år 2007. Check på DRRB's hjemmeside for at se de sidste tal.
Det skal lige tilføjes, at "Internetreklame" i 2008 stiger til 2,926 mia, og således med næsten 21% af annonceomsætningen på 14,119 mia overtager placering som den førende mediepost (Børsens Mediemarked 20. maj 2009).

© Indholdet på disse sider må gengives med kildeangivelse og link. URL: www.berg-marketing.dk